pondelok 30. septembra 2013

Prečo chodiť na JV konferenciu?



Všimli ste si ten stan medzi stromami? 

Uplynulý týždeň som v ňom spolu s 240 a viac ľuďmi strávila dosť času. Táto fotka bola robená z balkóna hotela, kde sme boli ubytovaní, to znamená, že sme museli niekoľko krát denne absolvovať tú vzdialenosť – hore kopcom, dolu kopcom. 
Unavujúce? Áno. 

Každoročne JV, teda Josiah Venture usporadúva jesennú konferenciu pre „svojich“ misionárov.
Dôvodov, prečo sa zúčastniť je mnoho. Dovolím si vymenovať aspoň zopár:

bohatý program -
kvalitní speakeri -
 vynikajúce dezerty -
 networking -
 hlbšie spoznanie mojich kolegov -
 krásny výhľad na české Beskydy -
 obohacujúce rozhovory s ľuďmi -
 vtipné rozhovory s ľuďmi -


Ako pracovníci JV/TCKompas sme „roztrúsení“ po Európe, konkrétne v 13 krajinách. V každodennej realite je ľahké pozabudnúť na to, čo nás tak spája - túžba vidieť zmenenú spoločnosť prostredníctvom mladých, úprimne veriacich ľudí, aktívnych a zapojených v miestnych cirkevných spoločenstvách.

Práve preto je pre mňa priam potrebné vidieť všetkých tých ľudí pohromade. 
Uvedomiť si „big picture“.
Zažiť ich aspoň jeden týždeň v roku, ich srdcia zlomené pre ľudí vo svojich krajinách, je dar
Chápem, keď Slovákovi leží na srdci Slovensko alebo Estóncovi Estónsko.  No neprestáva ma udivovať, že tieto, a ďalšie krajiny ležia na srdci aj ľuďom z ďalekej Ameriky, slobodným, vydatým, celým rodinám.  Až tak, že sem prídu žiť....nadlho! 
Sledujem, učím sa, som zahanbená, ich zápasy pomáhajú v zdolávaní tých mojich, oheň ich nadšenia je chytľavý, stáva sa aj mojím.
Pomáha mi to uvedomiť si, že Slovensko v tom nie je samé. 
Sme súčasťou celku, sme súčasťou tela Kristovho.

Takže, prečo chodiť na JV konferenciu?


Lebo nie je o JV.


Je to o veľkom Bohu, ktorý „pracuje až dosiaľ“ a v tejto práci sa rozhodol používať aj nás. Vďaka mu za to!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára