pondelok 31. októbra 2016

Vianočný album, prečo-načo-začo?

Nie je to tak dávno, čo som na FB zavesila túto fotku. Bol to vlastne oznam, že nahrávam/e vianočný album.


Spievala som od mala. Naši ma zapísali do ZUŠ-ky, kde som poctivo vychodila prvý cyklus. Teda iba klavír. Spevu som dala len dva roky, aj tie boli nočnou morou, keďže na každom koncerte mi v polovici piesne vyschlo v hrdle. Čo už! A tak som  radšej svoju pozornosť zamerala na písanie básní. 

Klavír - spev - básne .... trochu to zamiešajme, a je zrejmé, že z toho vznikla prvá pieseň. Jednoduchá melódia, 3 akordy, v bridgi som pridala štvrtý a popový hit na svete :-) Myslím, že som vtedy mala pätnásť rokov. A ako pribúdali roky, pribúdali aj piesne. Postupne sa z toho stal spôsob reflekovania sveta okolo mňa/vo mne. Tým, čím bolo stavanie oltárov pre ľudí v období Starého zákona, bolo písanie piesní pre mňa. Stali sa pamätníkmi na ceste - akési uchovanie spomienky na udalosť, vzťah, pravdu, ktorú som sa (na)učila alebo "len obyčajné" vzdávanie vďaky.

Ale, aby som sa dostala k pointe príspevku....


V.I.A.N.O.C.E. 
Moje obľúbené sviatky! Darčeky, veeeľa jedla, kúrenie v krbe, sánkovačka, koledovanie, ... dokonca mi nevadí ani tá komercia. Pre mňa je to zároveň aj obdobie (spolu s blížiacim sa koncom roka)  zastavenia sa, premýšľania a prehodnocovania. O čom to naozaj je? 
Pomaly, ale isto sa stalo zvykom, že každý rok som tieto myšlienky vložila do slov, pridala hudbu, a  tak vznikli autorské piesne.

A keď sa ma ľudia začali vypytovať na to, kedy už nahrám nejaké svoje skladby, napadlo mi, že prečo by to nemohli byť práve tie vianočné?

A keď už vianočné, tak prečo z toho neurobiť projekt, do ktorého sa môžu zapojiť aj iní? 
Tá predstava ma nadchla - prizvať ľudí z rôznych oblastí, etáp môjho života, aby sme spolu vytvorili niečo, čo poteší, ktovie...možno aj ďalšie generácie. Veľmi preveľmi ma teší, že toľko ľudí sa zapojilo a naozaj ochotne a s radosťou. O nich ešte budete počuť, ale na záver ešte týchto pár slov:

Vianoce sú špecifické tým, že si dávame dary. Pretože...?
Pretože aj nám bol daný ten najväčší dar!
A keď už teda Vianoce, tak aj ja/my chceme tento finálny produkt darovať. Čiže CD bude voľne dostupné na webe a zadarmo stiahnuteľné. Ako je to ale s tým "zadarmo" vysvetlím v nasledujúcom článku/videu.

Zatiaľ pridávam úryvok z piesne, podľa ktorej je pomenovaný album. Viac pikošiek a informácii nájdete na FB stránke, prekvapivo nazvanej Čaro Vianoc!




Opäť sú tu chvíle, ten rozprávkový čas,

keď polia zbelejú, prichádza dedo Mráz.

Deti na uliciach sa guľujú,

perníčky v domoch rozvoniavajú.

Premrznuté úsmevy, oheň v krbe,

detský smiech a svetielka na oblohe.

Darčeky pod stromom a snehuliaci za domom,

kostolné zvony robia bim-bam- bom.

No ja sa pýtam, či to je význam Vianoc,

dosýta sa najesť a nebyť sám?

Čo s tými, čo ich radi nemajú?

Veď nie každý to šťastie má, mať dobrú rodinu!

2 komentáre:

  1. Uz sa tesim na finalny produkt :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Boh žehnaj všetkým, ktorí budú počúvať, aby mohli prežiť skutočný zmysel Vianoc :-)

    OdpovedaťOdstrániť